Ці слова відомого українського
мудреця-гуманіста Григорія Сковороди найбільш влучно відтворюють актуальну
проблему сьогодення: проблему взаєморозуміння.
Толерантність передбачає
всього лише нормальні цивілізовані стосунки між людьми, усвідомлення того, що
світ і соціальне середовище багатомірні, а, отже, і погляди на цей світ різні,
вони не можуть і не повинні зводитися до одноманітності або бути на чиюсь
користь.
З кожним днем світ стає жорстокішим.
Непоодинокими стають акти нетерпимості, насильства, тероризму, агресивного
націоналізму, расизму, антисемітизму та дискримінації щодо національних,
етнічних, релігійних і мовних меншин, біженців, робітників-мігрантів,
іммігрантів та соціально найменш захищених груп у суспільстві.
У рамках всеукраїнської акції з
толерантності у гімназії "Діалог” були проведені заходи, присвячені вихованню
толерантності серед дітей та молоді.
З 11 по 18 листопада 2013 року оголошена виставка дитячих творчих робіт на тематику толерантності.
Психологом було
проведено лекції для учнів 5-9 класів стосовно толерантного ставлення до інших, і головне розуміння терміну
«толерантність».
Метою
проведення тижня толерантності є
популяризація в українському суспільстві засобами мистецтва та креативного
підходу провідної європейської цінності – толерантності.
В
сучасній Україні лишається актуальним питання про права дитини та проблема їх
дотримань. Лише законодавчих гарантій недостатньо для їх утвердження. Ми маємо
на меті усвідомлення та обговорення
дорослими сучасного стану прав дитини у суспільстві та стимулювати до
пошуку шляхів поліпшення ситуації в цій сфері.
Ми глибоко переконані, що побудова суспільства, де усі ми могли б жити
разом у рівності й гідності, є нашою спільною відповідальністю.
У п’ятому класі починається новий період у житті дитини. Вона дорослішає, переходить навчатися до середньої школи. Вимоги до навчання змінюються, з'являються нові шкільні предмети. Ознайомтесь з деякими порадами які допоможуть Вам та Вашій дитині.
Працюйте над формуванням колективу через різноманітні доручення, змінюючи групи. Розвивайте почуття колективізму через спільну турботу про престиж класу (зовнішній вигляд, успіхи в навчанні, максимальна участь у святах, естафетах, конкурсах). Пріоритет надавайте індивідуальній роботі (спостереження, бесіди, анкетування, доручення). Уникайте гострих кутів, проявляйте стриманість, терплячість. Пам’ятайте: діти потребують ласки, ніжності, співучасті у вирішенні їхніх проблем, турботи. Вчасно й мудро підтримуйте дитячу активність. Не забувайте: формування класного, батьківського й учительського колективів не менш важливе, ніж дитячого. Ретельно готуйтеся до батьківських зборів, проводьте сімейні вечори, активно залучайте батьків і вчителів-предметників до життя класу.
Відвідайте уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Ознайомтесь із методикою викладання в початкових класах. Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну й методичну літературу. Пам’ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру. Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал, інструктажі, пам’ятки, алгоритми, картки-опори. Протягом уроку й додому давайте конкретні доступні завдання та вимагайте чіткого їх виконання. Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, вимагайте систематичної роботи над помилками. Ретельно продумайте заходи й прийоми розвитку мислення, усного й писемного мовлення учнів. Розробіть відповідний роздатковий матеріал. Забезпечуйте систематичне повторення. Уникайте перевантаження дітей. Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах.