Feedback RSS Ми на Facebook
       
 
 
   

ПОШУК

Режим роботи дзвінків

№ уроку Розклад дзвінків Перерва
1 8.30-9.15 10 хв
2 9.25-10.10 15 хв.
3 10.25-11.10 15 хв.
4 11.25-12.10 10 хв.
5 12.20-13.05 20 хв.
6 13.25-14.10 10 хв.
7 14.20-15.05 5 хв.
8 15.10-15.55 5 хв.
9 16.00-16.45

Освіта в Україні

 

Опитування користувачів

Чи подобається Вам сайт гімназії?

Дуже подобається
Так, але є недоліки
Посередньо
Не подобається

   

Календар

«    Липень 2017    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

Коментарі експерта щодо Положення про загальноосвітній навчальний заклад

Коментарі експерта щодо Положення про загальноосвітній навчальний заклад
14.11.2010, 10:52Переглядів: 12195

   На початку нового навчального року урядом України ухвалено низку документів, що спрямовані на оновлення нормативної бази загальної середньої освіти. Постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 № 778 затверджено Положення про загальноосвітній навчальний заклад. Ми попросили нашого експерта розповісти, що нового у цьому документі і на що необхідно звернути увагу керівникам загальноосвітніх навчальних закладів.

Олена ЦАРЬОВА,  Головний спеціаліст відділу взаємодії з місцевими органами виконавчої влади та самоврядування департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України.

У зв'язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» від 6 липня 2010 р. № 2442-VІ, яким введено нові та врегульовано наявні типи загальноосвітніх навчальних закладів:

•   школа І-ІІІ ступенів;

• спеціалізована школа (школа-інтернат) І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів;

• гімназія (гімназія-інтернат) — навчальний заклад ІІ-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів відповідно до профілю;

• колегіум (колегіум-інтернат) — навчальний заклад ІІ-ІІІ ступенів філологічно-філософського та (або) культурно-естетичного профілю;

• ліцей (ліцей-інтернат) — навчальний заклад III ступеня з профільним навчанням та допрофесійною підготовкою (може надавати освітні послуги II ступеня, починаючи з 8 класу);

•  школа-інтернат І-ІІІ ступенів — навчальний заклад з частковим або повним утриманням за рахунок держави дітей, які потребують соціальної допомоги;

•  спеціальна школа (школа-інтернат) І-ІІІ ступенів — навчальний заклад для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку;

• санаторна школа (школа-інтернат) І-ІІІ ступенів — навчальний заклад з відповідним профілем для дітей, які потребують тривалого лікування;

• школа соціальної реабілітації — навчальний заклад для дітей, які потребують особливих умов виховання (створюється окремо для хлопців і дівчат);

• вечірня (змінна) школа 11-111 ступенів — навчальний заклад для громадян, які не мають можливості навчатися у школах з денною формою навчання;

• навчально-реабілітаційний центр — навчальний заклад для дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими складними вадами розвитку.

З огляду на це виникла необхідність осучаснити документи, що регламентують роботу навчальних закладів, зокрема і Положення про загальноосвітній навчальний заклад.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад» від 27 серпня 2010 р. № 778 (далі — Положення) затверджено основні умови діяльності різних типів загальноосвітніх навчальних закладів.

У Положенні визначено механізми організації діяльності різних типів навчальних закладів, освітні послуги, що надаються навчальними закладами, а також повноваження навчальних закладів та учасників навчально-виховного процесу, питання організації навчально-виховного процесу, зарахування, переведення та відрахування учнів (вихованців) тощо.

 

Зарахування учнів (вихованців) до загальноосвітнього навчального закладу та їх відрахування

Одним із розділів, які вперше введено у Положення, є «Зарахування учнів (вихованців) до загальноосвітнього навчального закладу та їх відрахування».

Відповідно до Положення під час зарахування учнів до загальноосвітніх навчальних закладів керівникам необхідно врахувати, що:

• керівник закладу зобов'язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу, його статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;

• зарахування учнів до закладу здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом його керівника;

• для зарахування учня до закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, особову справу (крім дітей, які вступають до першого класу), до навчального закладу III ступеня — документ про відповідний рівень освіти;

• зарахування учнів до школи-інтернату, санаторної школи (школи-інтернату) здійснюється відповідно до положень про зазначені типи навчальних закладів у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров'я України;

• зарахування та добір учнів для навчання у спеціальних школах (школах-інтернатах), їх переведення з одного типу таких навчальних закладів до іншого проводиться за висновком відповідних психолого-медико-педагогічних консультацій у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України;

• направлення учнів (вихованців) до шкіл соціальної реабілітації та дострокове їх відрахування з таких навчальних закладів здійснюється за рішенням суду.

З метою унеможливлення безконтрольного відрахування учнів із навчальних закладів та посилення відповідальності органів управління освітою, керівників навчальних закладів, батьків та осіб, які їх замінюють, за відвідування навчальних занять учнями загальноосвітніх навчальних закладів до Положення внесено пункти щодо порядку повідомлення органів управління освітою про відрахування учнів з навчального закладу та обов'язкового влаштування їх до інших навчальних закладів.

Зокрема, у разі вибуття учня з населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини вибуття.

У разі переходу учня до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах населеного пункту батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причини переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.

Учні гімназій (гімназій-інтернатів), ліцеїв (ліцеїв-інтернатів), колегіумів (колегіумів-інтернатів), спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням окремих предметів, які мають за підсумками річного оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні хоча б з одного профільного предмета, за рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу керівника можуть відраховуватися із зазначених вище закладів. Також за рішенням педагогічної ради гімназій (гімназій-інтернатів), ліцеїв (ліцеїв-інтернатів), колегіумів (колегіумів-інтернатів), погодженим з місцевими органами управління освітою, як виключний засіб педагогічного впливу за неодноразові порушення статуту допускається відрахування учнів із зазначених закладів та переведення їх до закладу за місцем проживання.

Про можливе відрахування батьки учня (особи, які їх замінюють) мають бути письмово поінформовані не пізніше ніж за один місяць.

У двотижневий строк до можливого відрахування письмово повідомляється орган управління освітою за місцем проживання учня. За сприяння відповідного органу управління освітою такі учні переводяться до іншого навчального закладу. Рішення про відрахування із закладу будь-якого типу та форми власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування. За сприяння відповідного органу управління освітою такі діти переводяться до іншого навчального закладу.

 

Оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців)

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) визначаються Міністерством освіти і науки України.

Керівникам навчальних закладів необхідно відповідно до Положення:

• у першому класі дається словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів. За рішенням педагогічної ради навчального закладу може даватися словесна характеристика знань, умінь і навичок учнів другого класу;

• у наступних класах оцінювання здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців);

• заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) за погодженням з місцевими органами управління освітою. При цьому оцінки з навчальних предметів за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців);

• доцільність виставлення учням оцінки з поведінки за участь у суспільне корисній, громадській діяльності та критерії виставлення такої оцінки визначаються статутом закладу. До додатків до документів про освіту (свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту) зазначені оцінки не виставляються;

• навчання у випускних (4-х, 9-х і 11-х (12-х) класах закладу завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Майстерством освіти і науки України;

• в окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров'я України.

 

Відповідальність батьків та учнів за дотримання вимог статуту навчального закладу

Положенням посилено відповідальність батьків та учнів за дотримання вимог статуту навчального закладу, відвідування навчальних занять, а також відповідальність батьків та педагогічних працівників за виховання підростаючого покоління.

У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов'язків, передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

З метою запобігання жорстокості та насильства в учнівському середовищі розширено перелік прав та обов'язків усіх учасників навчально-виховного процесу, у тому числі забезпечення захисту від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність.

 
 

Hosting Ukraine
Всі навчальні заклади України